Prisimenant „Roko maršą“ Tauragėje
2021 rugpjūčio 20

Šiandien jaunos kartos jau nenustebinsim muzikiniais koncertais, festivaliais. Jų vyksta išties labai daug ir labai įvairių. Kai kurie jų trunka vieną vakarą, kai kurie – savaitgalį, o kai kurie net savaitę. O ką reiškė „Roko maršas“ tuometiniam Tauragės jaunimui? Juk tai buvo taipogi muzikos festivalis, tik vyko jis skirtinguose Lietuvos miestuose.

Visų pirma, tai koncertas vasaros estradoje, tai viena iš ne daugelio to meto pramogų, na, o kitas dalykas, suteikęs šiam koncertui prasmingumo – tai Dainuojančios revoliucijos, skleidusios Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo idėjas, dalis. Festivalis per muziką, per tautinius simbolius – trispalvę, Gediminaičių stulpus- žadino visuomenę, jaunąją kartą, nuo sovietinio „sustabarėjusio“ gyvenimo. Tada viešai pamatyti plazdenančią trispalvę buvo didžiulis įvykis, nes sovietų okupacijos metu ji buvo uždrausta ir vėl naudojama tik nuo 1989 m. kovo 20 d. Kaip rašo savo  straipsnyje, žinomas tauragiškis žurnalistas, Eg. Knispelis („Leniniečių balsas“, 1988m.)  koncerto metu tautinių vėliavų tarp publikos mirgėjo gal kelios dešimtys.

Roko maršas“ Tauragę „sudrebino“ 1988 metų liepą. Festivalio idėjininkas buvo grupės „Antis“ lyderis Algirdas Kaušpėdas. Tąkart be „Anties“ dar koncertavo grupės „Bix“, „Už Tėvynę“, „Savaitgalis“, „Ramybės skveras“, folkloro grupė „Namo“, grupė iš Latvijos „Krasts“, grupė iš Estijos „Krimbel“. Šis koncertas iš kitų išsiskyrė tuo, kad jame skambėjo ne tik muzika, bet jame kalbėjo ir Lietuvos Persitvarkymo sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariai: filosofijos mokslų kandidatas A. Juozaitis bei pats A. Kaušpėdas. Publika buvo supažindinama su sąjūdžio veikla, tikslais. Jei kam ir buvo nesuprantama A. Juozaičio kalba, tai, pasak koncerte buvusio E. Knispelio, viskas tapo aišku po „Anties“ atlikto kūrinio „Funkcionieriai“.

Tremties ir rezistencijos muziejuje įrenginėjant Sąjūdžio kambarį, teko vartyti  įvairią to meto spaudą, žvelgti į daugybę nespalvotų fotografijų, kuriuose tauragiškių fotografų B. Pociaus, V. Butkaus, R. Baliūno užfiksuoti kadrai iš mitingų  Tauragėje, Vilniuje, Baltijos kelyje. Pamačius pažįstamus veidus, „pagautus“  B. Pociaus iš „Roko maršo“ Tauragėje, pati mintimis grįžau į tą jaudinantį ir įdomų laikotarpį. Dalelę to laikotarpio galėsite ir jūs, gerbiami skaitytojai, pamatyti ir pajusti apsilankę naujai įkurtame Sąjūdžio kambaryje, kuris duris atvers rugpjūčio 23 d.

Aušra Norvilienė Tremties ir rezistencijos muziejininkė

Nuotraukos Benjamino Pociaus

Prenumeruokite naujienlaiškį!
Kitos naujienos
Išleista Alvido Jancevičiaus knyga „Užmirštasis Tauroggenas“
2021 gruodžio 20

Jau vasario mėnesį pakviesime jus į Alvido Jancevičiaus knygos-straipsnių rinkinio „Užmirštasis Tauroggenas“ pristatymą, kurio metu visi norintieji ją gaus ir galės gyvai pabendrauti su autoriumi. 500 vnt. tiražu išleistą storoką 350 puslapių knygą finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Tauragės rajono savivaldybė. Džiaugiamės vaisingu bendradarbiavimu su autoriumi. Nuoširdžiai dėkojame „Tauragės kurjerio“ laikraščio redakcijai už leidimą pasinaudoti […]

KVIEČIAME SAVANORIAUTI MUZIEJUJE!
2021 gruodžio 8

Tauragės krašto muziejus „Santaka“ yra inovatyvi atminties institucija. Saugome krašto istorijos ir kultūros artefaktus, pristatome gamtinę įvairovę, organizuojame fotografijos, tautodailės, šiuolaikinio meno parodas bei renginius, daug dėmesio skiriam kultūrinei edukacijai ir komunikacijai.  Kartu su mumis Tu: susidraugausi su muziejininkais, tyrinėsi Tauragės praeitį, kursi muziejaus ateitį, susipažinsi su lankytojais, įkvėpsi juos per edukacines veiklas ir renginius […]

Muziejuje – „Sidabro vainikėlio“ rajoninis turas
2022 kovo 16

Kovo 15 d. Tauragės krašto muziejuje „Santaka“ įvyko moksleivių liaudies dailės konkursinės parodos „Sidabro vainikėlis“ rajoninio turo uždarymas ir laureatų paskelbimas. Moksleivių liaudies dailės konkursą „Sidabro vainikėlis“ iniciavo Lietuvos nacionalinis kultūros centras, siekdamas saugoti ir puoselėti tradicinio meno šakas, plačiau parodyti talentingų vaikų dailės darbus, sukurtus liaudies meno ir tradicinių amatų įtakoje. Varžydamiesi dėl simbolinių […]