Edukacinio užsiėmimo metu dalyviai sužinos, kaip atsiranda rūbai, kokia buvo žieminė moters apranga, vietoj ko buvo nešiojamos didelės vilnonės skaros, kaip išradingai ir puošniai moterys megzdavo pirštines ir kojines, kaip vadinasi tradicinis žemaičių apavas. Taip pat sužinosite, kuo skiriasi išeiginiai ir darbo drabužiai, kokie buvo Tauragės krašto moterų prijuosčių raštai, kokios dominuojančios moterų aprangos spalvos, kaip moterys ryšėjo skareles ir kam buvo skirtos dėžutės „šiušelkikės“, sutvirtintos žąsies plunksnomis. Išgirsite ir apie vyrų darbo bei išeiginius rūbus.
Etnografijos ekspozicijoje pamatysite drabužių skalbimo bei lyginimo prietaisus, senovinius kočėlus, lyginimo įrenginį „manglius“, kultuvę ir skalbinių trintuves, įvairius lygintuvus, kurių vieną, skirtą sermėgoms lyginti, sunku net pakelti.
Praktinėje edukacijos dalyje pavaikščiosite apsiavę klumpes, paliesite linų grįžtę, prisimatuosite piemenėlio marškinius, o atminčiai gausite po sruogelę linų siūlų. Naudojant interaktyvų stalą, turėsite galimybę pagal pavyzdžius sudėlioti visų penkių Lietuvos etnografinių regionų tautinius rūbus.
Kaip užsisakyti? info@tauragesmuziejus.lt arba tel. 8 676 87756
Skirta: 5–12 kl. mokiniams, suaugusiems, šeimoms
Grupė: Iki 20 asmenų
Kaina: 1,5 €/asm.
Trukmė: 60 min.
Adresas: Tauragės krašto muziejus „Santaka“,Dariaus ir Girėno g. 5, Tauragė
Pupils are taken to the museum’s archeological tower, where they told about the Baltic tribes: the Scalovians and Samogitians living in Tauragė region. The development of work tools and jewelry over the centuries is revealed.
Juozas Lukša–Daumantas – vienas ryškiausių kovotojų už Lietuvos laisvę, du kartus prasiveržęs per sovietų saugomą valstybės sieną, Vakarams skleidė žinias apie rezistencinę kovą Lietuvoje. Dar jam gyvam esant apie jį buvo kuriamos legendos. 1950 m. spalio 3 d. Juozas Lukša su savo bendražygiais desantininkais Klemensu Širviu ir Benediktu Trumpiu iššoko iš lėktuvo parašiutais ir nusileido […]
The program is designed to provide children with a basic knowledge of the birds of our land, to strengthen theoretical knowledge gained through biology lessons, and to develop practical skills to help identify the most abundant bird species in the wild.